Ninya :D

Dagens pass var... Coolt.
 
Det började inte vidare bra. Men jag höll mig avslappnad och behöll tålamodet när Ninya inte gjorde det och till slut skärpte vi båda till oss (mest jag då, Ninya kan alltid göra rätt bara varelsen i sadeln rider vettigt...) och fick riktigt trevlig form och känsla. 
 
I början var hon väldigt på tårna, men när vi väl hittat varandra var hon helcool och var ovanligt jämn i formen och lätt för hjälperna. Gick att göra typ allt möjligt utan att hon försvann från mig, så att säga xD Föll slumpmässigt in på galoppfattningar och upptäckte till min fascination att hon till och med var nog bra på sitsen för att inte bli starkare i handen ens efter MÅNGA galoppfattningar (från skritt mest!) - ALLTID annars brukar hon bli väldigt på efter 2-3 fattningar att man behöver gå tillbaka till annat för att få henne mindre stark igen. Idag var hon lika lätt på handen vid första galoppen som efter den 15:e! (Lite stark precis i avsaktningarna däremot, men lätt igen när hon hon väl saktat av alltså) Trodde inte det var möjligt på henne öht. Underbara gris <3
 
Självfilmad film från passet:
 
 
Hade Ninya även på lektionen i torsdags vilket gick... skitbra faktiskt. Anna sa i slutet att det var min bästa lektion på länge :D Vilket kändes riktigt bra (A)
 
 
Saker att ha i bakhuvudet när jag rider:
- Få bak axlarna och slappna av mer i armarna (+ korta tyglarna lite grann och sänka händerna liiite grann)
- Sitsen i allmänhet, att följa med rätt och använda sitsen så mycket som möjligt. 
- Tänka på att använda vaderna istället för hälarna när jag skänklar.

Kommentera här: