NINYA - Filmer & Bilder

Hade Martina med mig till stallet idag :D (= Bilder & filmer)
 
Ninya var som väntat väldigt pigg. Hon fick bocka av sig det värsta lös i ridhuset (Den underbara grisen KOM TILL MIG i trav/skritt med spetsade öron när hon tyckte hon var klar <3). Sedan blev det uppvärmning genom att tömköra med lite cavalettibommar. Jobbade ovanligt bra i tömkörningen och skötte sig jättebra, fick ett litet ryck, men i övrigt sansad^^
 
Sedan red jag utan sadel också, 20-30 minuter. Väldigt framåt men inte hyperpigg eller stark, så det var bara positivt idag. Spänd, men efter första galoppen släppte det ganska bra och på slutet av passet kändes det riktigt bra - Ninya känns verkligen en helt annan häst när hon verkligen jobbar <3
 
Blev nästan inget filmat alls när det hade släppt för oss, utan typ alla filmklipp var från första halvan av ridningen >.< Men satte ihop lite grann iaf, syns tydligt vilken skillnad det blri under passet iaf xD Även om klippen från slutet av passet inte är bland det bästa från passet ens x)
Här är filmen:
 
 
Och några minuters film från tömkörningen också^^
 
 
 
Och så blev det en hel del bilder...
Jag har svårt att välja, så jag hoppas ni överlever att det blir lite många x)
 
Ninyas lilla ryck vid uppvärmningen xD <3
 
Cavaletti - Cavalettis - Trav
    
 
Lyfter på tassarna^^
 
Trav på fyrkanten
 
Vänster galopp
 
Trav
 
Höger galopp
 
 
Och så ridningen^^
Höger galopp
 
Skänkelvikning trav
 
Skritt
 
Galopp uppvärmning - Trav - Trav (förvänd sluta)
    
 
Trav - Trav - Trav
    
 
Tydlig bild på när jag arbetar med böjning utåt på volt (tänker typ svag förvänd sluta + ställning). Detta är ett bra exempel på ungefär hur böjd/ställd jag vill ha henne då, detta på en ca 20-meters volt åt höger.
 
Trav
 
Förvänd galopp <3
 
Skänkelvikning trav
 
Trav
 
Trav
 
Avslutar i lite lägre form :D
Martina som fotat och filmat <3 ;)
1 Sara aka Sarizz på Stallet.se:

skriven

Ninya är superbra på rösten ju! Våra hästar skulle aldrig fatta det xD

Svar: Hon är dels uppfödd av ridläraren/stallägaren så hon är grundligt inlärd sedan inridning typ. Sen så har jag ju tömkört/longerat då och då under 4 år, så det sitter ju hyfsat då :)
Sara

Kommentera här: