Dressyrtävling! (Sommarcupen)

Idag tävlade jag LB:1 med Ninya på ridskolan, sommarcupen (dressyr idag, hoppning imorn):


Finns ju massor som behöver jobbas med såklart, men i helhet är jag så himla nöjd. Ninya var MED mig och jag kände mig inte ens vidare hjärndöd medan jag red (vilket jag brukar vara, blir alltid enormt nervös). Och att känna att hon lyssnar och är med mig är det absolut viktigaste, och mycket svårare än vanligt när man rider i tävlingssammanhang. Så jag är helt enkelt riktigt nöjd trots bristerna. Hon slår upp huvudet vid galoppökningarna, men hon var åtminstone trevlig i galoppen i övrigt, lite känsligare än vanligt. Galoppökningarna är svåra att träna på eftersom hon inte alls brukar hålla på så när vi tränar på de, eller ens på framridningen - men när det väl är dags så... Men övergångarna efter galopperna var iaf klart mindre hemska än de varit tidigare!

Slutade på 68,28%, personligt rekord och blev 1:a av 13 deltagande. Bara en halv procent över tvåan (ridlärarens dotter). Fick två 8: or i programmet och 7 på alla punkter under allmänt intryck :D
Med slutkommentaren: "Snygg uppvisning Sara. Snart dags för LA. Blir lite spänd innan galoppen men du reglerar det bra. Lycka till i framtiden" :)

Glaaad ryttare som är himla nöjd med finaste monstret <3 :'D
Imorgon är det del två av Sommarcupen på ridskolan - hopptävling. Ska hoppa hela *HOST* 20 cm med Ninya. Rent teoretsikt har jag nog chans på en placering totalt i cupen om vi skulle rida felfritt. Men jag har aldrig galopperat genom en bana över bomhöjd utan att antingen bli avbockad och få hjärnskakning - eller blivit nästan avbockad+rivit+ridit fel väg (vid tävling/CR alltså). Så det blir minst sagt en utmaning med henne, hoppas det klaffar xD
1 Sara:

skriven

Grattis! :D

Svar: Tack så mycket :)
Sara

Kommentera här: